Monday, January 10, 2011

ဆရာ ဟု သာ ေခၚၾကရွာ ( ၅)


ေနာက္တစ္ေန႔မနက္တြင္ ေလရွီးျမိဳ့သို႔ေရာက္သည္။ အိမ္ေျခ ၂၀၀-ေက်ာ္ ၃၀၀-ခန္႔သာရွိသည္။ အိမ္ေပါငး္ ၈-  အိမ္၊ ၉- အိ္္မ္ျဖင့္ ရြာတစ္ရြာ ဖြဲ႔စည္းထားေသာ နာဂေတာင္တန္း ေဒသတြင္ အိမ္ေျခ ၂၀၀-ေက်ာ္ကို ျမိဳ့ဟု ေခၚထိုက္ပါသည္။ ဗဟုိ္ေက်ာင္းကို စုံစမ္း၍ သြားရသည္။ တာ၀န္က်ရာ ေရာ္ပါးမီရြာ အေၾကာင္း စုံစမး္ၾကည့္ေတ့ာ အားရဖြယ္ရာ အေျခေနကို ၾကားသိရ၏။ အားလုံးရဲ့့ အသံက “ မသြားနဲ႔ အဲ့ ေနရာက ၾကမ္းတယ္ “ ဟု တညီတညြတ္တည္း တားျမစ္ၾက၏။ ဒါဟာ တာ၀န္ပဲေလ ။ ဘယ္သူမွ မလုပ္ခ်င္တာကို ငါလုပ္မည္ဟု ပို္င္းျဖတ္တာ သြားမည့္အေၾကာင္း ေျပာရသည္။
က်ြႏု္ပ္ စိတ္ထဲတြင္ ဆရာမ်ား သင္ၾကားေပးလိုက္သည့္ ဗုဒၶလက္ထက္က အျဖစ္အပ်က္တစ္ခု ခိုင္မာစြာ ခို၀င္လာသည္။ ေဒသၾကမ္းသို႔ သာသနာျပဳ သြားမည့္ ရွင္ပုဏၰ ႏွင့္ ဘုရားရွင္တုိ႔ ေျပာဆုိခန္း။
          “ အရွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္ သုနာပရႏၱ သို႔ သြားပါမည္ “။
          “ ပုဏၰ အဲ့ ဒီအရပ္က လူေတြက သင့္ကုိ ဆဲေရးတဲ့အခါ သင္ဘယ္လုိ စိတ္ထားမလဲ “
          “ တပည့္ေတာ္ကုိ  မရိုက္ႏွက္သည့္ အတြက္ ၀မ္းသာရမည္ “ဟု စိတ္ထားပါမည္ ဘုရား။
          “တကယ္လို႔ သင့္ကုိ ရုိက္ႏွက္မည္ဆိုရင္ေ၇ာ  ဘယ္လုိစိတ္ထားမည္လဲ “
          “ တပည့္ေတာ္ကုိ မသတ္သည့္အတြက္ ၀မ္းသာာရပါမည္ ဘုရား “ ဟု ေလွ်ာက္ထားေသာအခါ သြားခြင့္ ျပဳလိုက္သည္။ ဤအျဖစ္အပ်က္ေလးက အားမ်ားစြာကုိ ေမြးဖြားေပးခဲ့သည္။
          က်ြႏု္ပ္ အရင္ ဘုန္းၾကီးမေရာက္ေသးသျဖင့္ သာသနာငတ္ေနေသာ ရြာေလးသို႔ သြားရမည္မွာ က်ြႏု္ပ္၏ စြမး္ရည္ကို ျပန္သရန္ပင္ ျဖစ္သည္ဟုု သေဘာပိုက္မိသည္။
          က်ြႏု္ပ္ ေလရွီးျမိဳ့ သိို႔ေရာက္ျပီး တစ္ပတ္ၾကာေသာအခါ ရြာသားမ်ား လာၾကိဳၾကသည္။ ဘုန္းၾကီးကုိ ပင္ “ဘုန္းၾကီး “ ဟု မေခၚရမွန္းမသိေသး။ မေခၚတတ္။ အေျခအေနကို မွန္းဆသာ ၾကည့္ပါေတ့ာ။ ဗမာစကားကိုလည္း လိိပ္ပတ္လည္ေအာင္ မေျပာတတ္။ ေျပာလိုက္သည့္ စကားေတြက အစဥ္မက်။ တဲ့တုိးနဲ႔ ခပ္ျပတ္ျပတ္ ။ ထိုေန႔က လာၾကိဳသည့့္ ကေလးမ်ားႏွင္ ့ လူၾကီးတစ္ခ်ိဳ႔ကို ယေန႔တိုင္ အမွတ္ရေနဆဲ။ လာၾကိဳသူ အားလုံး ေပ်ာ္ရႊင္ေဖာ္ေရြစြာ လာၾကိဳၾက၏။ ေဒသမတူေသာ္လည္း ေဖာ္ေရြမႈဓေလ့့ခ်င္း တူသည့္ အမိေျမမွ တိုင္းရင္းသားတို႔၏ စိတ္ဓာတ္ကို အစ ေန႔မွာပင္ ျမင္ေတြ႔ရသည္။ သာသနာျပဳမွာ မေၾကာက္ေတာ့။ သူတုိ႔ၾကည့္ရသည္မွာ စကားမ်ားမ်ား ေျပာခ်င္ပုံရေသာ္လည္း သူူတို႔ကိုယ္တုိင္ မေျပာတတ္ေတာ့ ရြံ႔ေနၾကသည္။ က်ြႏု္ပ္ ေျပာ ေသာ္္လည္း သူတို႕က နားမလည္ျပန္။
          ဗမာစကားလည္းတတ္၊ ရုိးရာစကားလည္းတတ္သည့္ “ ဦးဆန္ေခၚေထာင္း “က နာဂလူသန္ၾကီးတစ္ဦး။ သူႏွင့္ ကိုးတန္းေက်ာင္းသားေလး  “ေမာင္ခ်ဳေထာင့္ “ ပါလာတာ က်ြႏု္ပ္အတြက္ အလြန္အဆင္ေျပလွ၏။ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္လုံး သူက ဘာသာ ျပန္ေပးလိုက္၊ အားေပးစကားမ်ားေျပာလုိက္ျဖင့္ လိုက္ပါလာသည္။
          “ ဆရာ ..ခင္ဗ်ား ဘာမွ အားမငယ္နဲ႔ ၊ က်ြန္ေတာ္တုိ႔ ရြာ၊ က်ြန္္ေတာ္တုိ႔ ေတာင္ေပၚေရာက္လာမွေတာ့ က်ြႏု္ပ္ တုိ႔ တာ၀န္ယူပါတယ္ “
          “ ေအးပါ ..ငါလည္း မင္းတို႔လိုပါပဲ ၊ အတူတူေပါ့ “
          “ ငါတို႔ ရြာ ေရာက္ရင္္ ငါတို႔ နဲ႔ အတူစား၊ အတူအိပ္၊ အတူတူ ေနၾကမယ္ေလ။  ငါတို႔ ဆီလာတာကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ။ ျပီးေတာ့ မင္းကုိ အားကိုးပါတယ္။ မငး္္ေရာက္လာတာ ငါတို႔ ရြာသားေတြ အတြက္ ကံေကာင္းတယ္္လို႔ ထင္တယ္ကြာ။ မင္းကို အားလုံးက ေမွ်ာ္ေနၾကတယ္ “ စသည့္ စကားတို႕ကို အသံ၀ဲ၀ဲ ျဖင့္ ေျပာသည္။
          စ တင္သတိျပဳမိသည္က က်ြနု္ပ္လို ဘုန္းၾကီးတစ္ပါးကို “ ဘုန္းၾကီး “ ဟု မေခၚဘဲ ဆရာ ဟု ေခၚလိုက္သည္ ကိုပင္။ က်ြႏု္ပ္ ကို ခရစ္ယာန္ ဓမၼဆရာမ်ားလိုပဲ မွတ္ထင္ပုံရသည္။ ဒီ က စျပီး သာသနျပဳရမည္ ဟုလည္း ဆုံးျဖတ္လိုက္သည္။
          ခုခ်ိ္န္မွာေတ့ာ က်ြႏု္ပ္ သင္ျပမႈေၾကာင့္ပဲ သူတို႔ တေတြ ဘုန္းၾကီးကို ဆရာ ဟု မေခၚၾကေတာ့ ။” မင္းနဲ႔ ငါ “ ဟု မသုံးၾကေတာ့ ။ “ ဘုန္းဘုန္း “ “ မွန္ပါ ဘုရား “ တင္ပါ့ ဘုရား “ ဟူေသာ ေ၀ါဟာရ အသုံးအႏႈန္းတို႔ ေျပာတတ္ ဆုိတတ္ ျဖစ္သြားၾကျပီျဖစ္သည္။
          တကယ့္ကို “ စ လုံးေရ စ “ သာသနျပဳခဲ့ရသည့္ အျဖစ္ကေလးကို ေတြး၍ ၀မ္းသာရသည္။ သာသနာျပဳရာ တြင္ ဤကဲ့သုိ႔ အေျခခံမွ စတင္၍ သင္ေပး၊ ျပဳျပင္ေပးလွ်င္ ပိုေကာင္း၏။ နာဂေတာင္တန္း ေဒသ၌ အေတြ႔မ်ားရေသာ ရဟန္းတစ္ပါး အိမ္ၾကြလာလွ်င္ လက္ဆြဲ ႏႈတ္ဆက္ ၾကိဳဆုိသည့္ ဓေလ့တို႔ အျမစ္တြယ္ေနေသးသည္။ ခရစ္ယာန္တုိ႕ ရုိက္သြငး္ခဲ့သည့္ ယဥ္ေက်းမႈ၏ လက္သည္မ်ားပင္ ျဖစ္ပါသည္။
          ေကာ္ဖီ မႈန္႔ ၊ ႏုိ႔မႈန္႔ ၊ သၾကားသုံးမ်ိဳးကို
                   ေရာစပ္ထား၍ 3 in 1 ဆိုသည့္ အဓိပၸါယ္ကို
                   ၃-ရက္ တစ္ထုပ္ ေျပာင္းျပန္လုပ္ကာ ေခ်ြတာရသည္။
                   ေကာ္ဖီကို အမႈန္႔ျဖဴး၍ တိုက္ကာ အစည္းအေ၀းပုံမွန္
                   က်င္းပ ျဖစ္ခဲ့သည္။

No comments:

Post a Comment