Monday, January 10, 2011

ဘရိတ္မဲ့ ကားႏွင့္ လ မိုက္ည( ၃)


  ဘရိတ္မဲ့ကား နဲ႕ လမိုက္ ည
 ထိုသို႔ျဖင့္ ကြ်ႏု္ပ္ႏွင့္ ဦးေညယ်တို႕သည္ အခ်ိန္က်သည့္အခါ မနက္ခင္း ေ၀ေသာ ႏွင္းေတြၾကား၌ပင္ စက္ေလွဆိပ္သုိ႕သြားၾကသည္။ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္လုံး ျမင္ရသည့္ ျမင္ကြင္းက ေတာ့ႏွင့္ ေတာင္စြယ္ လြမ္းေမာဖြယ္ခ်ည္း အတိသာ။ အေပ်ာ္ခရီးမဟုတ္သည့္အတြက္ ျပည့္ျပည့္၀၀ကားမေပ်ာ္ႏိုင္။ တစ္ေနကုန္ စက္ေလွစီးရင္း ငိုက္ရင္းပင္ ညေနေစာင္းမွာ ပင္ ထမံသီသုိ႕ ေရာက္္ခဲ့ရသည္။ ထမံသီကား ရြာၾကီး တစ္ရြာသာျဖစ္သည္။ ထမံသီကား ရြာသစ္ ရြာမဟု ႏွစ္ရြာရွိသည္။ ရြာမတြင္ ရွမ္းလူမ်ိဳး အမ်ားစု ေနထိုင္ျပီး အိမ္ေျခ ၅၀၀-ခန႕္ရွိသည္။ သာသနာျပဳေက်ာင္းက ရြာသစ္မွာ ရွိသည္။ ရြာသစ္ကား နာဂလူမ်ိဳးမ်ားေနထိုင္ျပီး ဗုဒ္ဓ ဘာသာအိမ္ေျခ ၁၀-အိမ္ခန္႕သာရွိသည္။ ရြာသစ္ရြာ နာဂလူမ်ိဴးကား မကူရီနာဂဟုေခၚသည္။

          ထိုေက်ာင္းေလးမွာပဲ စတည္းခ် တည္းခိုးရသည္။ ထိုအခ်ိန္က ေက်ာင္းထိုင္ဘုန္းၾကီး မေရာက္ေသး၍ နာဂရဟန္းေတာ္ေလး တစ္ပါးေက်ာင္းေဆာင့္ေနသည္။ ခရီးေဖာ္ၾကီး ဦးေညယ်ႏွင့္ကေတာ့ ဤရြာမွာပင္ လမ္းခြဲရမွာျဖစ္သည္။ သူကလည္း သူတာ၀န္က်ရာ ပဒုမုန္းရြာ သာသနာျပဳ ဌာနသို႕ သြားရမည္ျဖစ္သည္။ ကြ်ႏု္ပ္က ေလရွီးျမိဳ႕သို႕ သြားရမည္။ သူက" မင္းကို ဘြဲ႕ရတာ ျမင္ခ်င္တယ္ကြာ" ဟု ႏႈတ္ ဆက္သျဖင့္ ျပံဳးရေသးသည္။ ကုိလည္း အတူတူပါပဲ ဟုေျပာလိုက္ေတာ့ သူကလည္း ျပံဳးလွ်က္။ ထမံသီႏွင့္ေလရွီးျမိဳ႕ကား ၄၂-မိုင္ေ၀းသည္ဟု သိရသည္။ ကားမရွိ။ ဆိုင္ကယ္လမ္းမရွိ တစ္ေတာဆင္း တစ္ေတာင္တက္မဟုတ္။တစ္ေတာင္ဆင္း တစ္ေတာင္တက္ခရီးသာတည္း။

          ခရီးစဥ္အေၾကာင္း အေျခအေနကုိေတြးရင္း ေအးလာသျဖင့္ အေႏြးျခံဳထည္ကို ပတ္ထားလွ်က္ ရင္ေရာ ေၾကာပါ ခ်မ္းလာရသည္။ ေက်ာင္းတြင္း အနားယူရင္း ေလရွီးထြက္မည့္ ကားကုိ စုံစမ္းေစာင့္ဆိုင္းရင္း ေနရသည္။ ဒီအရပ္ေဒသက ကားမ်ားမွာ အခ်ိန္ပုံမွန္မရွိ။ ရက္မရွိ။ အဆင္ေျပသလို ၃-ရက္ျခား ၅-ရက္ျခားတစ္ခါ ထြက္ေလ့ရွိသည္။ ခရီးသည္ နဲေနလွ်င္ မထြက္ေတာ့။ ေလရွီးထြက္မည့္ကား ရိွသည္ဟု သတင္းရ ရျခင္းပင္ ထြက္ခ်ိန္ကုိ စုံစမ္းရသည္။ ေန႕ခင္းထြက္မည္ ဟုသိရသည္။ ကားထြက္ခ်ိန္ကုိ ခန္႕မွန္းျပီး ေက်ာင္းက ထြက္လာလိုက္သည္။

          လိုက္ပို႕သူေတြလည္း ပါသည္။ ျမင္လိုက္ရသည့္ ကားက ရင္ခုန္စရာ ေကာင္းလွသည္။ ရင္ခုန္လြန္းျပီး အသက္ရႈဴ ရပ္မသြားေအာင္ သတိျဖင့္ထိန္းလို္က္ရသည္။ မႏၱေလးေနစဥ္က ျမိဳ႕တြင္းလိုင္းကားဆို ကားေကာငး္မွ ေ၇ြးျပီး စီးေလ့ရွိသည့္ ကြ်ႏု္ပ္အတြက္ ေရြးစရာ ကားမရွိ။  ကားဆရာကို ကားအ ေၾကာင္း ေမးၾကည့္ေတာ့  ေရွ႕ဘရိတ္ကား မမိ။ ေနာက္ဘရိတ္က မပါ။ ေရွ႕မွန္ေနရာက ဟင္းလင္းပြင့္ေနသည္။ ေဘးတံခါးေတြက ဖြင့္မရ။ ေၾကးနန္းတုတ္ထားရသည္။ ကားထဲကိုပင္္ တံခါးက ေက်ာ္၀င္ရသည္။ ေကာင္းတာဆိုလို႕ စက္ႏႈိးျပီး ေမာင္းလို႕ ရျခင္းပဲရွိသည္။ မတတ္ႏိုင္။ ဒီကားမွ မစီးရင္လည္း လိုရာခရီးကုိေရာက္မည္မဟုတ္။ လူကလည္း အျပည့္။ လမ္းကလည္း ေျမလမ္း။ အေကာင္းဘက္ကေတြးလို႕ရတာဆိုလို႕ ကားဆရာ လမ္းကြ်မ္းျခင္းပင္ ရိွသည္။ စာအုပ္ထဲ ေတြ႔ဖူးသည့္ "ေသမင္း ႏႈတ္ခမ္း၀ကို လမ္းေလွ်ာက္ျခင္း "ဆိုသည့္ စကားအမွန္ကို အခုမွ နားလည္စြာ ခံစားမိေတာ့သည္။ ကားထြက္ေတာ့ လမ္းေဘး၀ဲယာ ရႈခင္းမ်ားကုိ ၾကည့္တာ ၀ါသနာပါေသာ ကြ်ႏု္ပ္ အခုေတာ့ ေဘးဘီ၀ဲယာကုိ ပင္ မၾကည့့္ရဲ။ ပစၥဳပၸန္တည့္တည့္ ေရွ႔တည့္တည့္ကိုသာ မျပတ္သတိ ၾကည့္ေနရသည္။ ရႈခင္း အလွအပ ေတာေတာင္ အလွအပေတြကုိပင္ မခံစားႏိုင္္ေတာ့။ ဘယ္အခ်ိန္ ခုန္ခ်ရမလဲ ဟု ရင္တမမ ဖင္တၾကြၾကြ ျဖင့္လိုက္ပါရသည္။ မရြတ္တာၾကာျပီျဖစ္သည့္ ပရိတ္တို႕ကို အထပ္ထပ္ ရြတ္ဖတ္ေနမိသည္။

          တကယ္ပါ ထိုခရီးကုိ ရင္ခ်င္သည့္ သူမ်ားကုိ ဤကားမ်ိဳးျဖင့္ ဤခရီးမ်ိဳးကုိ တစ္ခါေလာက္ သြားၾကည့္ရန္ တိုက္တြန္းခ်င္ပါသည္။ ရင္တမမျဖင့္ လိုက္ပါရင္းပင္ ခရီးတစ္ေထာက္ ကြန္းခိုနားသည့္ ေနရာ ဆုံကင္း သာသနျပဳဌာနသို႕ ေရာက္္ခဲ့ရသည္ ကုိယ့္ေခါင္းကုိ "လက္နဲ႕့စမ္းၾကည့္ျပီး ေခါင္းနဲ႕ကုိယ္  အိုးစားမကြဲေသး ဟု ေသခ်ာ သိရေသာအခါမွ သက္ျပင္းရွည္ခ်ႏုိင္သည္။ ထိုေနရာကား ဆုံကင္းေက်းရြာ ဆုံကင္းသာသနာျပဳဌာနျဖစ္ပါသည္။ ရြာသားမ်ားကား ခ်င္းတုိင္းရင္္းသားမ်ား ျဖစ္ပါသည္။ ေလရွီးျမိဳ႔နယ္တြင္ လူမ်ိဳးအေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက နာဂတိုင္းရင္းသားမ်ား ေနထိုင္ၾကသည္။ ဆုံကင္းရြာတစ္ရြာတည္း ထူးထူးျခားျခား ခ်င္းရြာေလးကုိ ေတြ႕ရသည္။

          ညေနခင္းက်သည့္ ႏွင္းဦးတို႕ပင္ ဖြဲဖြဲက်ေနေပျပီ။ ကားဆရာက ဦးဇင္းပါလို႕ ဒီညပဲ ေလရွီးအေရာက္ခရီးဆက္မည္ဟု ေျပာသည္။ ဒါနဲ့ ကားက ေရွ႕မီးလင္းသလား" ဟုေမးၾကည့္ေတာ့ မီးမေျပာနဲ႕ မီးခြက္ကုိ မပါဘူး" ဟုဆိုသည္။ ေတာင္ဆင္းေတာင္တက္လမ္းမွာ ဘရိတ္မဲ့ ကာ း ကုိ ေအာင္ျမင္စြာ ေမာင္းႏွင္ခဲ့ေသာ ကားဆရာ ကုိေမာင္ေဌးကို ေလးစားမိေသာ္လည္း ၾကယ္ေရာင္နဲ႕  ဆက္ေမာင္းမွာကိုေတာ့ ကြ်ႏု္ပ္တားျမစ္လိုက္ရသည္။ဆက္ေမာင္းလွ်င္ ကြ်ႏ္ုပ္ မလိုက္ရဲေတာ့ သည့္ အ ေၾကာင္း ။ ကြ်ႏု္္ပ္အတြက္ကိစၥမရွိေသာေၾကာင္းႏွင့္ မနက္မွ ဆက္ေမာင္းဖို႕ အၾကာင္း ေတာင္းပန္ ကာ ထိုဆုံကင္းရြာေလးမွာပဲ ညအိပ္ခဲ့ရသည္ ။

          အရွိကုိ အရွိတိုင္း ျမင္သည့္အတိုင္း ေျပာသည့္အတြက္

          တစ္ျခားဘာသာကို ထိခိုက္သလို ျဖစ္ေသာ္လည္း

          ဤအေျခအေနကား အမွန္ပင္ျဖစ္သည္။
                   ဆက္လက္ဖတ္ရႈရန္…ေရာ္ပါးမီႏွင့္သာသနာျပဳအေျခအေန

No comments:

Post a Comment